onsdag den 12. august 2020

Giv mig ungdommen

 


Som unge mænd drog vi intet suk
Spejlede os ikke i andres død
Spejdede mod evigheder
Ingen andre så

Sammen lod vi verden rulle
Som lyserøde turister på badeferie
Trænede vi i duften af kvinde
Sammen sled vi verden op

Giv mig ungdommen og drømmenes hav
barndomsbyens lyse nætter
Hvor vi brændte ud i endeløs sommerrus

Vi lod os være stolte eller lod vi som om
Talte om intet og derfor om alt
Det er grinet før stilheden jeg husker
Spjættet før søvnen træder ind

Vi var vilde teens i slidte jeans
Delte smøger på bagsæderne i bussen
Fulgte håret, der rakte efter gulvet
Som lysten til at vokse op

Giv mig ungdommen og drømmenes hav
barndomsbyens lyse nætter
Hvor vi brændte ud i endeløs sommerrus

Sammen kunne vi stå på alting
Balancere på ungdommeb der rullede ud
Ud mod voksendommen vi foragtede
Voksendommen vi frygtede

Var det faldet der slukkede vores tørst
Tørsten efter at vokse op
Vidste du, at du skulle falde
Falde før alting var begyndt

Giv mig ungdommen og drømmenes hav
barndomsbyens lyse nætter
Hvor vi brændte ud i endeløs sommerrus

Giv mig ungdommen og drømmenes hav
barndomsbyens lyse nætter
Hvor vi brændte ud i endeløs sommerrus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar